Tuotteet ja huomiot

Turkansaaressa tapahtuu dvd, hinta 15€, vastaava tuote USBtikulla 20

Turkansaaressa tapahtuu -DVD kertoo Turkansaaren elävästä toiminnasta. Tallenne koostuu neljästä osasta. Ensimmäisessä osassa on kuvattu Oulujokiseuran Jaakonpäivät vuonna 2018 puheineen, esiintyjineen, Tervaneuvoksineen sekä tietysti itse perinteikäs kylmänkiven heitto. Toisessa osassa on kuvattu adventin ajan tunnelmia ja joulun odotuksen perinteitä Turkansaaressa 2015. Kolmannessa osassa on otteita Turkansaaren 90-vuotisjuhlista. Tässä kuvataan ja kerrotaan saaren historiaa, perinteitä, juhlaesityksiä sekä tunnelmaa. Neljäs osio kertoo Oulujokiristeilyst vuonna 2018. DVD:n tekijät ovat Arja ja Olavi Laiho. Tilata voit sähköpostitse oulujokiseura@gmail.com. Otamme myös muutamia levyjä ja USB-tikkuja mukaan Jaakonpäiväjuhlille.

Turkansaarenkirkkoaiheista kaksiosaista korttia on myytävänä 6 euron hintaan johtokunnan jäsenillä.  Kortti soveltuu sekä onnittelu- että surunvalittelukäyttöön. Kortti on kaksiosainen. Sisällä on Heikki Pesämaan tekemä jokiaiheinen runo. Kortti sisältää myös kirjekuoren. Kooltaan se on A5.

Korttia voi ostaa johtokunnan jäseniltä tai tapahtumissamme.

Yhdyshenkilö on Pirjo Karhu puh. 0500 448 004

Oulujokilaakson historia
Oulujokisten sata vuotta
Tervaneuvoksen arvo
Oulujokiviiri

Oulujoki-Seura on osallistunut seuraavien Oulujokilaakson historiaa käsittelevien kirjojen julkaisuun:

1. Matti Huurre, Jouko Vahtola: Oulujokilaakson historia, v.1991
2. Antero Tervonen: Oulujokisten 100 vuotta, v. 1999

Oulujokilaakson historiateosta ei ole enää myytävänä.

Oulujokisten sata vuotta -kirjaa ei ole enää yhdistyksellä myytävänä.

Oulujoki-Seura myöntää kotiseututyössä ansioituneille henkilöille tai yhteisöille tervaneuvoksen arvonimiä vuosittain. Kyseisen arvonimen saaneille luovutetaan Jaakonpäiväjuhlassa kunniakirja.

Oulujokiviiriä myy Lions Club Oulu/Oulujoki

LC Oulu Oulujoki